Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2021 04:00 - ЦЕНАТА
Автор: monbon245 Категория: Други   
Прочетен: 131 Коментари: 0 Гласове:
0



 „А Исус като прие оцета, каза: Свърши се, и наведе глава, и предаде дух.“ (Йоан 19:30)



За прочит: Съдии 16-18; Лука 7:1-30 и Йоан 19:25-30


  Произведенията на Микеланджело представят много аспекти от живота на Христос и все пак, най-трогателната е и най-простичката.  През 40-те години на 16 в. той скицира една пиета (изображение на Дева Мария, държаща в скута си мъртвото тяло на Христос) за своята приятелка Виктория Колона. Направена с креда, рисунката изобразява Мария, която гледа към небето докато държи безжизненото тяло на своя Син. Зад нея се извисява издигнатият кръст с думите на Данте от „Рай“: „Те не мислят за цената и колко кръв изисква тя.“ Идеята на Микеланджело е дълбока: когато размишляваме за смъртта на Христос, трябва да помислим за цената, която Той е платил.


  Тази цена е изявена в Неговите последни думи: „Свърши се!“ (Йоан 19:30). Терминът, използван тук за „извърши се“ или „свърши се“ (tetelestai), се използва в няколко случая - да покаже, че е била платена сметка, че е била изпълнена задача, направена е жертва или е бил завършен шедьовър. Всяко от тези значения се отнася за Христовото дело на кръста, което е за нашето спасение! Може би за това ап. Павел пише: „А далеч от мен е да се хваля с друго, освен с кръста на нашият Господ Исус Христос, чрез който светът за мен е разпънат и аз - за света.“ (Гал. 6:14)


  Готовността на Христос да заеме нашето място е вечно доказателство за това колко много ни обича Бог! Докато мислим върху цената, която Той плати, нека също отбележим и Неговата любов и Му благодарим за кръста.     Б. Краудър

      Отче, когато размисля за Христовата жертва за мен, аз се смирявам и съм дълбоко признателен. Благодаря Ти за пролятата кръв на Спасителя!



  КАК ВСЯКО ОТ ЗНАЧЕНИЯТА НА „TETELESTAI“ МОЖЕ ДА СЕ ОТНЕСЕ ДО КРЪСТА НА ИСУС И ТОВА, КОЕТО ТОЙ ПОСТИГНА ТАМ? ЗАЩО ВСЯКО ОТ ТЯХ ИМА СМИСЪЛ ЗА ВАС?  



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: monbon245
Категория: Други
Прочетен: 1478210
Постинги: 2476
Коментари: 24
Гласове: 1708
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930