Постинг
31.10.2018 01:54 -
ТРАПЕЗА В ПУСТИНЯТА - 31 октомври
„Бог е светлина и в Него няма никаква тъмнина.“ (1 Йоан 1:5)
Докато Йоан в Евангелието ни разкрива Христос като въплътена милост и истина, в своите писма той Го представя, като светлина и любов. Това, което в Евангелието е истина, в посланията става светлина. Онова, което там се нарича милост, тук се назовава любов. Защо?
Истината е следната: Онова, което у Бога е светлина, когато се сподели с хората се превръща в истина. Онова, което у Бога е любов, в този свят се проявява като милост. Истината и милостта на земята при Бога са светлина и любов.
И ето защо винаги съществува опастността да се злоупотребява с милостта и истината да се използва с нечисти подбуди. Хората са присвоили по нечестен начин тези две неща и ги използват за своите цели. За разлика от тях светлината и любовта са равнозначни с Бога и по този начин са напълно защитени от злоупотеба, защото ние не можем да се изкачим до Бога. В своите послания Йоан иска да ни каже, че трябва да се върнем при Бога като първоизточник, само тогава ще можем отново да открием онова, което църквата в първите дни притежаваше и което ние сме загубили.
Докато Йоан в Евангелието ни разкрива Христос като въплътена милост и истина, в своите писма той Го представя, като светлина и любов. Това, което в Евангелието е истина, в посланията става светлина. Онова, което там се нарича милост, тук се назовава любов. Защо?
Истината е следната: Онова, което у Бога е светлина, когато се сподели с хората се превръща в истина. Онова, което у Бога е любов, в този свят се проявява като милост. Истината и милостта на земята при Бога са светлина и любов.
И ето защо винаги съществува опастността да се злоупотребява с милостта и истината да се използва с нечисти подбуди. Хората са присвоили по нечестен начин тези две неща и ги използват за своите цели. За разлика от тях светлината и любовта са равнозначни с Бога и по този начин са напълно защитени от злоупотеба, защото ние не можем да се изкачим до Бога. В своите послания Йоан иска да ни каже, че трябва да се върнем при Бога като първоизточник, само тогава ще можем отново да открием онова, което църквата в първите дни притежаваше и което ние сме загубили.
Вълнообразно
Няма коментари
Търсене