Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.05.2020 04:15 - НОВИЯТ СВЕТОВЕН РЕД - МУЛТИ МЕДИЯТА КАТО ДОБРО И ЗЛО - част 21-ва
Автор: monbon245 Категория: Други   
Прочетен: 482 Коментари: 0 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Мултимедията е резултат от развитието на компютърните технологии, в следствие на което може да се осъществи съчетаването на телевизора, компютъра с клавиатурата и стереоколонките. Мултимедията се включва в обикновената телефонна мрежа, но за нейното пълно използване е необходимо да бъде включена към кабел, способен да предава цифрови сигнали, благодарение на което се създава истинска компютърна връзка, даваща възможност за общуване с целия свят. Необходимият за мултимедията кабел е от стъклено влакно и по мнение на специалистите той скоро ще подмени старите връзки. Мултимедията позволява да се приемат 99 телевизионни програми и човек може сам, използвайки компютърната клавиатура, да съставя подобни на телевизионните програми. Посредством мултимедията може да се изпращат и предават факсове, би могло да се използва видеотелефон. Мултимедията позволява да се управляват сметките в банката, както и да се правят покупки в магазините, да се поръчват и резервират самолетни и железопътни билети... Мулти CD плейърът пък дава възможност за запис на звук, фотография, видео и пр. и срещу определена месечна такса може да се поръчват новини, свързани с музиката и политиката, както и филми с високо качество на записа, както и дава възможност за смесване на аудио- и видео- сигнал и да се правят професионални видеоклипове. Наред с това, благодарение на CD количеството на игри става безгранично и всеки би могъл да участва в тях по единично или на двойки. Вече е завършена работата по създаване на тримерно изображение на екрана, за осъществяването на което се използва специален монитор или специални очила, позволяващи възприемането на обемното изображение и, разбира се, за целта е необходимо прилагането на специалните програми "3D". Всичко това дава възможност чрез мултимедията да се създаде един невероятен изкуствен - виртуален свят, който благодарение на Интернет за една не малка част от хората вече се е превърнал буквално в обичайна реалност, а според прогнозите на специалистите в началото на новия век над 80% от населението на Европа ще може да работи с компютри. Ето защо големите концерни са така мотивирани да изразходват за подобни проекти милиарди долари, но какво те ще ни предложат като потребителски продукт? Както вече отбелязахме, мултимедийната технология създава предпоставки за изграждането на един изключително широк спектър от информационни връзки, за които разстоянията нямат никакво значение, т.е. с тяхна помощ човек попада в една глобална мрежа за общуване. По този начин той може да контактува с хора или група от хора, независимо къде се намират на територията на Земята и в близкия Космос дори, но и обратното - те да общуват с него (което в един друг план може да означава и да го наблюдават или контролират!?). В крайна сметка, създава се възможност да се формира едно информационно, компютърно, интернет, виртуално социално пространство - социална общност, която не може да бъде вместена в познатите ни досегашни социални пространства на семейството, рода, колегиалните или териториални общности на квартала или махалата, на града или селото, на региона, на държавата. Създава се усещането за принадлежност към един друг свят без граници, обхващащ Планетата като цяло, но затова пък и откъсващ ни от реалното прост- ранство, в което сме. На основата на това, съчетано с останалите технологични възможности, чрез мултимедията човек заживява в един друг свят, в който няма място за живи цветя, треви, езера, слънце... Всичко това ще бъде заместено (а може би и изместено) от компютърните им превъплъщения, ще бъде само върху екрана на компютъра. Реалните игри на децата са изместени от необикновения свят на компютърните и това ще заеме (а за някои вече заема) почти цялото им свободно време. Последното обаче не бива да отнасяме само до децата, защото като имаме предвид теорията на Хьойзинха за "Homo ludens", игрите ще навлязат и навлизат в живота на всички възрас- тови групи. С помощта на мултимедията човек получава такъв поток от информация, какъвто не е в състояние да обработи. Чрез нея той става творец в нереалния свят, в него той определя сам какво иска и с движение на пръста превръща намисленото в реално. В крайна сметка мултимедията така ще завладее човека, че това може да се превърне в една страст да се удовлетворяват почти всички потребности (разбира се, компютърът не би могъл да ни даде хляб например) и дори да се получават различни видове удоволствия (например виртуален или киберсекс). Но всичко това има и още един аспект, за който вече загатнахме и който не бива да подми- нем с мълчание. Мултимедията дава технологични възможности с едно натискане върху клавиатурата да бъде осъществен контрол на другия край на мрежата. Нещо повече, това може да се осъществи във всеки един миг с точност до секунди - например какво върши даден човек в определен час от денонощието, какво е здравословното му състояние и пр. и пр., според това по какъв начин е включен в мрежата. За силните на деня мултимедията като създаване на нереален свят, извеждащо човека от реалността и като възможност за контрол (впоследствие и за тотален контрол) на дейността и на състоянието на всеки включен в мрежата, има изключително голямо значение. Още от сега, от първите примери на общуването с и чрез мултимедията, може да се прогнозира, че тя наред с положителното влияние и възможности, дава и редица негативи. Особено това се отнася до децата и младежта. Защото, ако у много възрастни не достигат силите да се откажат от омаята на развлечения, които предлага мултимедията, то какво бихме казали за децата и особено за тийнейджърите, за които мултимедията може да се превърне в тотален заместител на реалния свят. Така бъдещото поколение още днес се подготвя да бъде един винаги активиран край в мрежата - отворен за контакт, но и за контрол! Без да се поддаваме на комплекса на онзи човек, който, като наблюдавал пускането на парния локомотив, в началото твърдял, че машината няма да тръгне, а след това - че няма да спре, защото този човек, въпреки своя скепсис, не се замислил, че парният локомотив е замърсител на природата, както и без да се поддаваме на краен негативизъм, нека да завършим с думите - за бъдещото приложение на мултимедията е необходимо да се замислим навреме, защото темповете на развитието й и на приложението й вече свързват в едно бъдещото и настоящото време. ЕДНА ОБЕЗПОКОИТЕЛНА ИСТИНА ЗА ТЕЛЕВИЗИЯТА Колкото и изненадващо да е, особено като се има предвид, че става дума за нещо, което се поставя в графата - общоизвестно, да не говорим, че се отнася до нещо, което поне веднъж в денонощието извършва всеки от нас, но така или иначе в момента, в който пускаме нашия телевизор, след първите тридесет секунди вълните, излъчвани в нас, се променят. Така вместо Бета вълните, индикиращи за тревога или съзнателно внимание, мозъкът започва да произвежда Алфа вълни. Това означава, че нашият мозък изглежда нефокусиран, все още не е в състояние на рецепция, че е сънлив или хипнотизиран. Лявото полукълбо на телевизионния зрител, което обра- ботва информацията логично и аналитично, е изключено. Дясното полукълбо, което посреща постъпващата емоционална информация, безкритично е оставено само на себе си, без да има ограничения и контрол от страна на лявото. В случая телевизията - медиумът или средата, а не самото съдържание, осъществява промяната. Няма значение какво се гледа, ефектът е един и същ. Телевизията не предоставя информация, която да бие тревога в мозъка. Това просто става невъзможно. Не може никога да се осъществи. Телевизията хипнотизира зрителя и при това толкова ефективно, че има по-съществено значение от всичко онова, което телевизионната индустрия прави. Гледайки телевизия, благодарение на гореказаното, хората загубват способността да различават добро и зло, право и криво, фантазия и реалност. Тази част от мозъка им, която извършва разграничението, в момента просто не действа. Тя е приспана. Точно това именно прави телевизията средство за осъществяване на "майнд контрол" (mind control) или пък система, чрез която се осъществява един вид дрогиране. Тя даже не би могла да изпълнява своите комуникационни свойства, като дава информация на рационалния ум. Защото рационалният ум в хода на самия процес е приспан в дълбочина. Рекламата и политиците използват този факт изключително умело. Комерсиалното не се изявява в предложението за продажба, в случая по-скоро задачата е да се имплантират внушения, въздействащи върху човека в момента, когато по-късно се срещне с търговския продукт. Особено интересен е примерът за политическото въздействие чрез телевизията от времето на президентските избори от 1980 и 1984 година в САЩ. Нейното въздействие е било толкова силно, че изледванията след изборите сочат, че милиони избиратели в деня на избора са гласували за кандидата, който първоначално не са одобрявали. Представете си, ако от това се възползва някой, който има диктаторския модел на управление, подобен на Адолф Хитлер и какво ли би могъл да стори след като вземе властта, пак опирайки се на тази специфична среда, приспиваща мозъка на човека?... Автор: Георги Георгиев  



Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: monbon245
Категория: Други
Прочетен: 1446221
Постинги: 2442
Коментари: 24
Гласове: 1695
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031