Постинг
21.12.2019 05:00 -
Жената в светлината на Библията
РЕВЕКА - ЖЕНА С ГОЛЕМИ ВЪЗМОЖНОСТИ
Битие 24
„Кой може да намери добродетелна жена? Защото тя е много по-ценна от скъпоценни камъни.“ (Притчи 31:10)
Всичко започва като в приказките. Един много желан момък, единствен син на много богат баща и наследник на голямо богатство, търси жена. Даже още преди неговото раждане Бог обеща, че ще има многобройно потомство, което ще благослови изобилно и ще направи вечен завет с него и потомството му. Ето защо майката на тези деца и бабата на потомството им трябваше да бъде много внимателно избрана.
Послучен на Божия глас, Авраам, бащата на Исак, отиде в Ханаан, зада изяви на ханаанците истинския Бог. Той не искаше за сина си жена от ханаанките, защото те бяха проклети (Битие 9:25), езичнички, които не се кланят на Бога.
Потомството му трябваше да е благословено от Бога и да е отделено от другите народи. Затова той потърси жена за сина си от своя род, жена с еднакво възпитание, разбиране и вяра.
Женитбата е един от най-важните въпроси в живота на човека. Словото ни казва, че човек не може сам да го реши правилно. Нито близките ни, нито родителите ни могат да изберат най-подходящия човек, с когото да създадем здраво семейство. „Къща и богатство се оставят наследство от бащите, Но благоразумна жена е от Господа.“ (Притчи 19:14).
Тогава правилно ли постъпи Авраам? Не искаше ли той да реши този въпрос вместо сина си? - Не, Авраам взе едно принципно решение. Той не избра жена, не определи точно коя ще бъде, а само от къде да е и каква да бъде.
Как Авраам осъществи намерението си? - С вяра. „Господ, небесният Бог ... ще изпрати ангела Си пред тебе; и ще вземеш жена за сина ми от там.“ (Битие 24:7), каза Авраам на слугата си, на когото възложи да свърши тази работа.
Второто действащо лице в тази история бе най-старият слуга, управителят на целия имот, един езичник, но в дома на Авраам той повярва. Явно Авраам е бил много добър пример на вярващ човек, така че целият му дом, заедно със слугите, вярваха, както се казва в Деяния 16:31: „Повярвай в Господа, Исуса [Христа], и ще се спасиш, ти и домът ти.“ Слугата изпълни тази задача с вяра, защото той търсеше Божието ръководство. Първото нещо, което направи, като стигна в града, преди да предприеме каквото и да е било, бе да се помоли на Бога. Той поиска Бог да уреди този въпрос: „Господи, Боже на господаря ми Авраама, дай ми, моля, добър успех днес и покажи благост към господаря ми Авраама.“ (Битие 24:12). „Нека момата, на която река: Я наведи водоноса си да пия, и тя рече: Пий, и ще напоя и камилите ти; - тя нека е оная, която си отредил за слугата Си Исаака; от това ще позная, че си показал милост към господаря ми.“ (Битие 24:14).
И Бог чу молитвата му. Веднага му даде отговор, като изпрати на кладенеца красивата Ревека, която, като му даде та се напи, рече: „И за камилите ти ще налея доде се напоят.“ (Битие 24:19). Отговорът бе ясен. Нямаше съмнение. „Тогава човекът се наведе та се поклони на Господа.“ (Битие 24:26).
Третото действащо лице бяха родителите на Ревека. След като изслушаха разговора на слугата, те стигнаха до същото заключение: „А Лаван и Ватуил в отговор рекоха: От Господа стана това; ние не можем да ти речем ни зло, ни добро. Ето Ревека пред тебе; вземи я и си иди; нека бъде жена на сина на господаря ти, както Господ е говорил.“ (Битие 24:50-51). Тяхното участие се състоеше с това, че те послушаха ис е подчиниха на Божията воля. Те не мислеха за раздялата, за това, че Ревека отива много далеч и може би никога вече няма да я видят повече.
В тази история като че ли липсва женихът. Исак не взема никакво участие. В онова време родителите са решавали тези въпроси. Исак вярваше на баща си, беше покорен син; довери се на Бога, остави Бог да му избере съпруга и с готовност я прие, когато му я доведеха. „Тогава Исаак въведе Ревека в шатрата на майка си Сара и я взе, и тя му стана жена, и той я обикна.“ (Битие 24:67).
Последно поред действащо лице, но не и по важност, е Ревека. Тя бе красива девица, в добро физическо здраве и издръжливост. С лекота извади вода от кладенеца, за да напои 10 жадни камили. С чудесен характер, учтива, приветлива, с желание да прислужва, отзивчива. Когато слугата й поиска вода да пие, тя даде не само на него, но предложи и на камилите му. Уважава Исак. Когато го видя на полето, тя засвидетелства това, като слезе от камилата.
Тя бе жена с много силна вяра, подобна на вярата на Авраам. Ревека остави родина, дом, близки и тръгна на далечно пътуване с непознат човек за една непозната страна при непознати хора, за да се омъжи за мъж, когото дори не бе виждала. Щом разбра Божията воля, тя веднага я прие. Словото много кратко описва нейното решение само в един стих: „И тъй, повикаха Ревека и рекоха й: Отиваш ли с тоя човек? А тя рече: Отивам.“ (Битие 24:58). Но това не е достатъчно. Това решение е много важно. То изразява цялостната й същност.
И така, Ревека, едно младо момиче, неизвестно момиче, благодарение на своята вяра и послушание стана участник в историята на Авраам, бащата на всички вярващи, приятеля на Бога. Тя пристъпи прага на едно бъдеще, изпълнено с обещания.
Какво ще направи от него?
Битие 24
„Кой може да намери добродетелна жена? Защото тя е много по-ценна от скъпоценни камъни.“ (Притчи 31:10)
Всичко започва като в приказките. Един много желан момък, единствен син на много богат баща и наследник на голямо богатство, търси жена. Даже още преди неговото раждане Бог обеща, че ще има многобройно потомство, което ще благослови изобилно и ще направи вечен завет с него и потомството му. Ето защо майката на тези деца и бабата на потомството им трябваше да бъде много внимателно избрана.
Послучен на Божия глас, Авраам, бащата на Исак, отиде в Ханаан, зада изяви на ханаанците истинския Бог. Той не искаше за сина си жена от ханаанките, защото те бяха проклети (Битие 9:25), езичнички, които не се кланят на Бога.
Потомството му трябваше да е благословено от Бога и да е отделено от другите народи. Затова той потърси жена за сина си от своя род, жена с еднакво възпитание, разбиране и вяра.
Женитбата е един от най-важните въпроси в живота на човека. Словото ни казва, че човек не може сам да го реши правилно. Нито близките ни, нито родителите ни могат да изберат най-подходящия човек, с когото да създадем здраво семейство. „Къща и богатство се оставят наследство от бащите, Но благоразумна жена е от Господа.“ (Притчи 19:14).
Тогава правилно ли постъпи Авраам? Не искаше ли той да реши този въпрос вместо сина си? - Не, Авраам взе едно принципно решение. Той не избра жена, не определи точно коя ще бъде, а само от къде да е и каква да бъде.
Как Авраам осъществи намерението си? - С вяра. „Господ, небесният Бог ... ще изпрати ангела Си пред тебе; и ще вземеш жена за сина ми от там.“ (Битие 24:7), каза Авраам на слугата си, на когото възложи да свърши тази работа.
Второто действащо лице в тази история бе най-старият слуга, управителят на целия имот, един езичник, но в дома на Авраам той повярва. Явно Авраам е бил много добър пример на вярващ човек, така че целият му дом, заедно със слугите, вярваха, както се казва в Деяния 16:31: „Повярвай в Господа, Исуса [Христа], и ще се спасиш, ти и домът ти.“ Слугата изпълни тази задача с вяра, защото той търсеше Божието ръководство. Първото нещо, което направи, като стигна в града, преди да предприеме каквото и да е било, бе да се помоли на Бога. Той поиска Бог да уреди този въпрос: „Господи, Боже на господаря ми Авраама, дай ми, моля, добър успех днес и покажи благост към господаря ми Авраама.“ (Битие 24:12). „Нека момата, на която река: Я наведи водоноса си да пия, и тя рече: Пий, и ще напоя и камилите ти; - тя нека е оная, която си отредил за слугата Си Исаака; от това ще позная, че си показал милост към господаря ми.“ (Битие 24:14).
И Бог чу молитвата му. Веднага му даде отговор, като изпрати на кладенеца красивата Ревека, която, като му даде та се напи, рече: „И за камилите ти ще налея доде се напоят.“ (Битие 24:19). Отговорът бе ясен. Нямаше съмнение. „Тогава човекът се наведе та се поклони на Господа.“ (Битие 24:26).
Третото действащо лице бяха родителите на Ревека. След като изслушаха разговора на слугата, те стигнаха до същото заключение: „А Лаван и Ватуил в отговор рекоха: От Господа стана това; ние не можем да ти речем ни зло, ни добро. Ето Ревека пред тебе; вземи я и си иди; нека бъде жена на сина на господаря ти, както Господ е говорил.“ (Битие 24:50-51). Тяхното участие се състоеше с това, че те послушаха ис е подчиниха на Божията воля. Те не мислеха за раздялата, за това, че Ревека отива много далеч и може би никога вече няма да я видят повече.
В тази история като че ли липсва женихът. Исак не взема никакво участие. В онова време родителите са решавали тези въпроси. Исак вярваше на баща си, беше покорен син; довери се на Бога, остави Бог да му избере съпруга и с готовност я прие, когато му я доведеха. „Тогава Исаак въведе Ревека в шатрата на майка си Сара и я взе, и тя му стана жена, и той я обикна.“ (Битие 24:67).
Последно поред действащо лице, но не и по важност, е Ревека. Тя бе красива девица, в добро физическо здраве и издръжливост. С лекота извади вода от кладенеца, за да напои 10 жадни камили. С чудесен характер, учтива, приветлива, с желание да прислужва, отзивчива. Когато слугата й поиска вода да пие, тя даде не само на него, но предложи и на камилите му. Уважава Исак. Когато го видя на полето, тя засвидетелства това, като слезе от камилата.
Тя бе жена с много силна вяра, подобна на вярата на Авраам. Ревека остави родина, дом, близки и тръгна на далечно пътуване с непознат човек за една непозната страна при непознати хора, за да се омъжи за мъж, когото дори не бе виждала. Щом разбра Божията воля, тя веднага я прие. Словото много кратко описва нейното решение само в един стих: „И тъй, повикаха Ревека и рекоха й: Отиваш ли с тоя човек? А тя рече: Отивам.“ (Битие 24:58). Но това не е достатъчно. Това решение е много важно. То изразява цялостната й същност.
И така, Ревека, едно младо момиче, неизвестно момиче, благодарение на своята вяра и послушание стана участник в историята на Авраам, бащата на всички вярващи, приятеля на Бога. Тя пристъпи прага на едно бъдеще, изпълнено с обещания.
Какво ще направи от него?
РЕВЕКА ВЗЕМА СЪДБАТА В СВОИ РЪЦЕ
Хамовата линия носи проклятието
Израел и България са употребени всецяло ...
Хамовата линия носи проклятието
Израел и България са употребени всецяло ...
Римските пътища в България и съвремените...
Римските пътища в България 7
Вариант Б - Събота късен следобед
Римските пътища в България 7
Вариант Б - Събота късен следобед
Няма коментари