Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2017 20:00 - СЕДЕМ СТЪПКИ - част 3-та
Автор: monbon245 Категория: Други   
Прочетен: 597 Коментари: 0 Гласове:
0



 6. БОГ ТЕ ИЗПИТВА

Шеста стъпка: И рече Господ: Симоне, Симоне, ето, Сатана ви изиска всички, за да ви пресее като жито; но Аз се молих за тебе, да не отслабне твоята вяра; и ти, когато се обърнеш, утвърди братята си (Лука 22:31-32).

Бях в един град и се обадих на свещенослужителя: „Утре искам да посетя вашата църква. Ако и ти дойдеш, ще се радвам да се видим.” „Какво говориш, - отговори ми той – аз винаги съм в църквата.” Посмяхме се малко на шегата и той ми каза: „Утре ти ще проповядваш.” След тази покана се помолих: „Господи, дай ми слово за църквата.” Тогава Святият Дух ми проговори да взема Библията и да я разтворя. Отворих Библията и погледът ми застана върху стиха: „И (Петър) излезе вън и плака горко” (Лука 22:62). Почнах да размишлявам върху този стих и си казах: „Църквата е голяма, сигурно имат над 1000 души членове. Не мога да проповядвам неподготвен.” Затова си избрах друга тема и заспах спокоен. Но през нощта се събудих и сънят побягна от мен. Опитвах се да заспя, но безрезултатно. Сетих се за молитвата си, преди да си легна. И понеже се чувствах гузен, помолих се отново: „Господи, дай ми слово!” Отговорът беше: „Аз ти дадох слово.” „Да, Господи, но какво мога да кажа върху тези думи: „И (Петър) излезе вън и плака горко.” И тогава Святият Дух започна да ми диктува относно седем стъпки на падението на Петър. Той ми каза: „Първата стъпка е гордост.” Веднага пред мен се прожектира малката група на учениците и все едно, че бях там. „И Господ каза: Симоне, Симоне, ето, Сатана ви изиска всички, за да ви пресее като жито; но Аз се молих за теб, да не отслабне твоята вяра...” Наистина, силата на човека се проверява в усилно време. Учениците бяха изпитани. Симон също беше изпитан, за да не уповава на себе си, но във всяка ситуация да търси Божията воля. Петър трябваше да премине през седем стъпки на падение, за да дойде до истинско покаяние. Този урок той запомни през целия си живот. И тогава видях как Петър се надигна сред групата: „Господи, (кой, аз ли), готов съм да отида с Теб и в тъмница, и на смърт.” Но това беше упование в себе си, а не в Господа и води до гордост, а гордостта винаги предшества падението. Тогава Святият Дух ми каза: „Второ - пренебрегване на молитвата.” Групата беше дотолкова уморена от впечатления и преживявания, че първото нещо, което направиха, когато отидоха в Гетсиманската градина, беше да се отпуснат и заспят. „Защо спите?” Думите на Учителя ги стресна. „Станете и се молете, за да не паднете в изкушение.” Когато сме уморени или в проблеми, точно тогава имаме найголяма нужда от молитва. Святият Дух продължи: „Трето - плътски оръжия.” „И един от тях удари служител на първосвещеника и му отсече дясното ухо.” Често пъти ние сме изкушавани да действаме в плътта и резултатите са плачевни. Мислим си, че вършим Божията воля, размахваме меча на плътта и накрая се оказва, че е паднала главата на някоя нова душа, съблазнена от нас. Святият Дух отново ми проговори: „Следващата стъпка на падение е - неправилно следване на Христос.” „И като Го хванаха, отведоха Го в къщата на първосвещеника. А Петър ги следваше отдалеч.” Често пъти си мислим, че като следваме Исус тайно, това ще ни запази като християни. Господ продължи да ми говори: „Петата стъпка е: в събранието на присмивателите.” „И когато бяха запалили огън сред двора и бяха насядали около него, то и Петър седна между тях.“ Петър беше призован да бъде служител на Господа, но не и да сяда в събранието на присмивателите и да се грее на техния огън. „Блажен онзи човек, който не ходи по съвета на нечестивите и в пътя на грешните не стои, и в събранието на присмиващите се не седи...” (Псалом 1:1). Шесто: неправилно свидетелство. „Една слугиня, като го видя седнал до огъня, вгледа се в него и каза: И този беше с Него. А той се отрече: Жено, не Го познавам.” Животът ни трябва да бъде едно свидетелство за Исус. Да казваме, че не Го познаваме, това е най-лошото свидетелство за Него. „Седмата стъпка на падение - отричане.” „И като се мина около един час, друг някой настояваше: Наистина, и той беше с Него, защото е галилеянин. А Петър каза: Човече, не зная какво говориш.“ Да се отричаш от Господа отново и отново, говори за голямо падение и за страх за самия себе си, страх, който идва от ада. Тогава идваме до кулминацията и най-важната стъпка в живота ни - покаяние. „И Господ се обърна и погледна Петър. И Петър си спомни думите на Господа... И излезе вън и плака горко.” Погледът на Исус срещна погледа на Петър само за миг, но това беше най-силната проповед, която Петър запомни през целия си живот. Думи не се чуха, но Петър разбра, Петър си спомни и покаянието беше от цялото му сърце. Тайната на истинските християни е в покаянието и в силата отново да станат и да се изправят: „Защото праведният, ако седем пъти пада, пак става“ (Притчи 24:16). Един поглед може да говори много. Това може да бъде поглед на одобрение, насърчение, доброжелателство; поглед на любов, радост, мир, състрадание, съчувствие, надежда, вяра и милост. В един поглед може да се прочете и омраза, ненавист, пожелание, завист, страх, уплаха, душевно страдание... Какво е изразявал погледът на Петър след неговото отричане от Исус, не знаем, но виждаме чудния резултат, когато Исус погледна Петър. Един поглед, който Петър запомни. Поглед, който предизвика пълно покаяние и промяна. Но как се стигна до тази ужасна постъпка – Петър да се отрече от Учителя Си, с Когото е бил повече от три години и е споделял с Него несгоди, трудности и радости? Стъпките на падението следваха една след друга. Тогава, когато трябваше да бди и да се моли, Петър заспа; когато трябваше да запази самообладание и спокойствие на духа - измъкна нож; когато трябваше да бъде настрана от мъчителите и убийците на Исус, той се грееше на техния огън; когато трябваше да покаже твърдост, дойде жалко отричане и страх. Всред тази обстановка Исус се обръща и погледът Му само за миг среща Петровия. Точно навреме! О, този поглед! Думи не се чуха, но Петър разбра; Петър прочете всичко. „Спомни си, Петре, бях те предупредил, че ти три пъти ще се отречеш от Мен. Ти мислеше за себе си големи неща...” О, да можеше да се скрие, да потъне…, да можеше земята под него да се отвори и да изчезне! Този поглед продължаваше да говори, продължаваше да го изгаря... „Спомни ли си, Петре, за всичко това? А сега искам да знаеш и още нещо. След малко ще бъда жестоко бит и изтезаван, ще бъда заведен и разпънат на кръст. Отивам да умра за целия свят. Отивам да умра и за теб, Петре! Искам да знаеш, че има Спасител и за теб, грешника!” Тогава Петър излезе вън и плака горко... Покаянието му беше пълно обръщение и посвещение на Исус за цял живот. Преди повече от петдесет години Исус отправи и към мен Своя поглед. Пред този поглед се почувствах загубен и окаян. Молих Го с цялото си сърце да бъде милостив към мен, грешника. И, о, чудо! Като че ли самото небе ме докосна! Дойде сила и чудна радост. Дойде увереност, че Бог ми прощава всеки грях и записва името ми в Книгата на живота. Дълбоко Му благодаря, че Той погледна и към мен - окаяния грешник, за да ме преобрази за един живот на радост, мир и общение с Него. Беше около три часа през нощта, когато се събудих и Святият Дух започна да ми говори. Преживях всичките тези седем стъпки на падение в живота на Петър. Преживях отново Голгота и едностранната прошка, която Господ даде на целия свят: „Отче, прости им, защото те не знаят какво правят.” Помазанието беше толкова голямо, че не усетих как минаха три или четири часа. Бях готов с посланието, което да предам на църквата. Но какво стана, когато пристигнахме в молитвения дом? Имах чувството, че влизам във фризер. Какво стана с помазанието, което ме изгаряше като огън? Като че ли някаква прахосмукачка изсмука всичко от мен и аз седях на стола безпомощен, без да имам сила дори да се придвижа до амвона. Богослужението започна и свещенослужителят спомена, че има гост, който ще проповядва тази сутрин и за когото да се молим. Усетих, че някой започна да се моли за мен и силата и помазанието се върнаха отново. Вече имах силата да се придвижа до амвона и да споделя това откровение за църквата. Вярвам, че Господ беше Този, Който доведе накрая слушателите до покаяние. Много хора стискаха ръката ми и казваха: „Ти не знаеш какво става в църквата ни! Някои искат да махнат пастора и ние сме се разделили на две групи и воюваме едни срещу други.” Ако допускаме това в църквите си, ние отново разпъваме Христос. На Голгота имаше приготвени гвоздеи, дъсчица, греди и чук... Това не са ли инструментите на някой майстор дърводелец? Да, но с тези инструменти разпънаха Господ Исус. Гвоздеите бяха приготвени за нозете и ръцете Му. Тези ръце, които изцеляваха, прегръщаха малките деца и благославяха. Тези нозе, с които Исус обикаляше три години, за да служи на болни, отхвърлени и наскърбени... На дъсчицата пишеше: „Исус, Назарянинът - Юдейският Цар.” Имаше и две греди, на които беше разпнат и издъхна Исус Христос. С помощта на чука и гвоздеите бяха пробити ръцете и нозете Му. И ние питаме: „Кой всъщност разпъна Христос?” Бихме посочили римския войник. Но заповедта беше дадена от Пилат… Той ли е отговорен за разпъването на Христос? Ние знаем, че тълпата беше тази, която крещеше: „Да бъде разпнат!” Не бяха ли това хората, които няколко дни преди това прогласяваха: „Осанна на Давидовия Син!” Как така толкова бързо промениха мнението си? Дали някой не ги убеди да поискат Варава да бъде освободен, а Исус да бъде предаден на смърт? Разбира се, това бяха главните свещеници. Но тогава откриваме един, който Го предаде на тях. Може би, ако Юда не беше предал Исус, Той нямаше да бъде разпнат? Юда, един от учениците на Исус!? Възможно ли е? Три години да слушаш Божието слово, да виждаш чудесата и знаменията, да делиш с Исус храната, несгодите и накрая гоненията от фарисеите и да не позволиш сърцето ти да бъде променено!? Коя беше причината? Компромисите! Юда обичаше да взема по малко от общата каса. Всеки човек винаги има избор между Мамона и Христос – да стане слуга на една безбожна власт или да остане верен на Господа; да стане предател или да бъде истински мъж на Бога. Чух историята за един наш брат, сега свещенослужител в голяма църква. При тоталитарното време е бил главен счетоводител. Трябвало е да подпише документи, без обекта да бъде завършен. Бил е притиснат за това, като вероятно е и спечелил нещо от цялата история. След това отново е бил притиснат да стане агент. Ако откаже, не му е мърдал затвора заради фалшивите подписи. И той попълнил документите. Още един компромис. Но най-големият компромис при него е бил, да поеме длъжността на свещенослужител в голяма църква и да учи другите на честност, безкомпромисност, на покаяние и истинско следване на Христос. Юда е отишъл при религиозните служители на Бога, които все пак са проповядвали Божието слово, въпреки че не са го изпълнявали. В очите на тези служители Юда е бил герой и патриот, защото е издал Исус като размирник и правещ себе си Бог. Нашият брат е отишъл при една безбожническа власт, чиято цел е унищожение на вярата, и е сключил с тази власт договор!? Коментарите са излишни. Защото хора, които носят името християни, представят християнството по недостоен начин. Някои коментират: „Но виж, църквата им е пълна!” Има ли отговор в Божието слово за това? Джон Бивиър пише: „Предстоящото съживление, за което Йоил пророкува, ще бъде различно от това, което преживяваме. Няма да бъде чрез църковна система, попила света в себе си. Няма да дойде чрез една хладка, идеологическа църква, нито чрез служения, които взаимно се конкурират. Няма да стане, докато правим компромиси с непорочността заради успеха. Светът няма да бъде привлечен от обаянието и блясъка на Църквата, а по-скоро от нейната слава. Причината за постоянното отклонение на Църквата се крие в нашия начин на живот и проповядването ни през втората половина на двадесети век. Свели сме Евангелието до евтино решение на житейските проблеми. Предлагали сме Исус подобно на продавачи, опитващи се да покрият своята норма. По този начин сме пропускали покаянието в придобиването на нови души. Но нали все пак имаме новоповярвали? Въпросът е: що за новоповярвали са те? Исус казва на служителите по онова време: „...море и суша обикаляте, за да добиете един последовател; и когато стане такъв, правите го рожба на пъкъла два пъти повече от вас” (Матей 23:15). Лесно е да се привлекат хора, но дали наистина те са синове на Божието царство?” Спомням си, когато семейството ни замина за Кърджали, за да се поеме църквата там. Живяхме в едно мазе с много влага, където трудно проникваше светлина. Сутрин майка ми обираше мухъла от стената, дебел няколко сантиметра. По-късно баща ми успя да купи стара къща в турската махала за църква, където и ние се преместихме да живеем. Всяка седмица започна да ни посещава служител на държавна сигурност и извеждаше баща ни навън. Обикновено това ставаше вечер и ние до късно чакахме дали ще се върне жив. След години той ни разказа как служителят го е извеждал вън от града, където се изхвърля боклука, насочвал е пистолет към него и му е казвал, че ако не се съгласи да стане доносник, един куршум му е достатъчен, а сутринта камионите, които изхвърлят боклука, ще го затрупат и той ще се води безследно изчезнал. Слава на Бога, че баща ми е издържал, макар зад себе си да е имал млада жена с три невръстни деца. През същите гонения минахме и ние, техните деца. Бяхме изключвани от комсомола. Събираха нас, вярващите младежи, за да ни четат атеистични лекции и да ни обработват. Беше истинско чудо, че успях да запиша и завърша инженерство. Имахме много премеждия и интересни случки. Изглежда доносници следяха за нас къде ходим и често ни викаха в милицията. В едно от селата се събирахме вече към 40 души. Една вечер на вратата силно се похлопа и когато отворихме, вътре нахълта милиция и започна да проверява документите на всички. Сменихме веднага дома, в който се събирахме. Бях викан отново и отново в милицията и бях изненадан, че изведнъж тонът се смени. „Решихме, - казаха ми те - че ти си най-подходящият да бъдеш следващия свещенослужител в Пловдивската църква.” 17 години водех молитвените събрания и замествах главния свещенослужител, когато отсъстваше. Отказах, но те отново ме викаха и настояваха да поема църквата. После спряха и ме уведомиха, че ми забраняват да проповядвам в целия район, включително и в църквата, от която съм. Попитах за колко време е това наказание. Отговорът беше: „Завинаги.” В съюзното ръководство са коментирали за мен за назначаването ми като служител и някой е казал, че съм „неблагонадежден”. Слава на Бога! Въпреки забраната посещавахме тайно селата, където вярващите ни очакваха с нетърпение. След време Бог ни водеше да поемем църквата в Меричлери, друга деноминация и друг район, където всеки месец бяхме посещавани от вярващи от цяла България, а по-късно имахме време с Джони Ноер – едно от най-благословените за нас. Подготвихме църквата за тази среща с него. Сигурно имаше повече от 2000 души вярващи от цялата страна, които дойдоха на богослуженията. Станаха и много изцеления, включително и на слепи. Чувствахме се толкова благословени. Отново имаше привикване, но сега вече в София, за да отговаряме на много въпроси относно евангелизациите с Джони Ноер. Очаквах, че може да бъда изгонен от работата ми като инженер в Пловдив, но слава на Бога, това не се случи.  Сега, когато работим в Родопите, също има заплахи за живота ни. Изпочупиха стъклата на Мисионерския дом, а по-късно го заляха с нафта и го запалиха. Бяха разрязвани гумите на колата ни, а също и беше заливана с киселина. Един мюсюлмански кмет беше много ядосан, че сме посетили селото му. „Ако имам пистолет, - споделил той, - ще отида в Девин и ще разстрелям Енчо.” Слава на Бога, че сега сме приятели с този мъж и той строи църква в селото. Също така, директорката на училището беше много притеснена за децата. Събираше родителите и ги предупреждаваше, че в града се е появила страшна секта, която принася деца в жертва. В едно село дори коментираха, че вече сме изяли две момичета. Започнахме молитва за директорката. Повярва майка й, леля й, после брат й, а след време и нея водихме в молитва на покаяние. Когато говорим по темата, че Бог ни изпитва, за да дойде истинска промяна в живота ни, трябва да имаме откровение за БОЖИЯТА СВЯТОСТ. Осъзнаваме ли Божията святост? Разбираме ли какво означава Святият Бог? Бог мрази греха, но обича грешниците. Господ толкова много мрази греха, че Неговият гняв се превръща в ярост. Библията казва: Аз сам изтъпках лина и от племената не беше с Мен нито един човек. Да! Стъпках ги в гнева Си и ги смазах в яростта Си, така че кръвта им изпръска дрехите Ми и изцапах цялото Си облекло (Исая 63:3). И ангелът хвърли сърпа си на земята, обра земното лозе и хвърли набраното в големия лин на Божия гняв (Откр.14:19). Трудно можем да си представим разгневения Бог. Страшно е дори да си го помислим, да попаднем в ръцете на живия Бог, още повече ако този гняв се превърне в ярост. И понеже всички съгрешиха, ако Бог би излял гнева си над света, обект на Неговата ярост, Той би заличил всичко, би смазал всичко под ръката Си и щеше да бъде справедлив Бог, защото грехът заслужава това. Човекът заслужава това, а също и своето вечно отделяне от Бога. Но какво направи Бог? Трябва да се приближим до кръста на Голгота, за да разберем какво се случи там. Яростта на Бога и Неговият вечен гняв трябваше да паднат върху творението, но Той избра Своя Син за обект на гнева си. Защо? Защото Бог толкова възлюби света... Бог възлюби нас, грешните човеци?!? Да, Бог толкова... В тази дума ТОЛКОВА няма измерение. Трудно ни е да повярваме!!! Бог възлюби мен, грешният човек, пълен с пожелания, грях, лъжа, измама, кражба, убийство, прелюбодейство!!!... Да, Бог ТОЛКОВА ни възлюби, че даде Своя Син, Единствения си Син, за да стане под проклятие вместо нас, да стане грешен вместо нас, за да бъдем ние спасени. Трудно можем да разберем тази толкова голяма любов. Исус е бил бит и изтезаван. Ако можехме да бъдем там и да наблюдаваме сцената! Оплют и поруган от човеците... Удари с римски камшик, оплетен с остриета, които са раздирали кожата на човека. Хората по време на римляните са изтръпвали от ужас само при мисълта, че могат да бъдат наказани с такова зловещо изобретение. Ако можехме да осъзнаем, че това място, на което беше Исус, е моето място, нашето място... Наказанието трябваше да падне върху нас. Исус беше без грях. Наблюдавайки сцената и осъзнавайки, че Някой друг, Който е невинен, страда вместо нас, сигурно бихме се развикали: Спрете! Престанете! Той е невинен. Аз съм престъпникът... Наказанието трябваше да падне върху мен... Преди това Исус беше в Гетсимания. Учениците бяха заспали. Той беше сам …и почна да се ужасява и да тъгува (Марк 14:33). Ужасът, че Той, Който никога не е знаел грях, трябваше да стане грешен, е толкова голям. И тогава устните прошепват: Отче Мой, ако е възможно, нека Ме отмине тази чаша (Матей 26:39). Ужасът не е от предстоящото страдание и болка поради бичуването на тялото. Не е поради това, че Той, Вечният Бог, Създателят на цялата Вселена, щеше да бъде представен на показ като най-големия злодей, разпънат от римляните, осъден на най-страшната смърт, която са измислили инквизиторите. Не и не!!! Ужасът е, че Той, Божият син, Който никога не е знаел грях, трябваше да се докосне до греха... Затова устните шептят: „Ако е възможно нека ме отмине тази чаша... но не Моята воля да бъде, но Твоята...” Цялата Вселена беше в мълчание... Ангелите бяха в очакване... Бог Отец отвърна лице... Те, Отец и Син, Които са били винаги заедно, винаги са били едно, за първи път в човешката история, за първи път във вечността, която няма начало, са били разделени. За първи път Бог Отец отвърна лице от Своя Син, защото видя там, на кръста, на самата Голгота, греха на цялото човечество... И защото Бог мрази греха с цялото си естество, сега този гняв и тази ярост се изявиха напълно. Буквално, Бог Отец смаза Сина Си под Себе Си. Самата природа не искаше да гледа тази картина... Слънцето се скри... Настана тъмнина... Имаше потискаща тишина... Цялата Вселена, всички Божии създания на небето бяха в безмълвие... На кръста чуваме думите: „Отче, защо си Ме оставил? Защо си обърнал лицето Си от Мен?” И макар изречени тихо и в немощ, те отекват толкова силно, че раздират смразяващата тишина. Само ехото повтаря думите: „Защо си ме оставил? Защо си ме оставил?” Все по-тихо и по-тихо... Но няма отговор. Защо? Защото Творецът изкупваше творението. Върху Божия син падна наказанието, което донесе нашата свобода и освобождение от грях. Върху Него падна яростният гняв на Бог Отец, за да дойде върху нас Неговия мир. Каква велика жертва! Светкавици процепиха небето и осветиха за миг ужасната картина, как човеците разпънаха своя Създател и Спасител. После отново тишина. След това земетръс. Като че ли земята искаше да се отърси от това нечувано злодеяние, извършено върху нейната гръд. Скалата се пропука и кръвта изтече от прободната рана на Спасителя, просмука се надолу по пукнатината, за да достигне и поръси самия ковчег на завета. Кивотът, който са търсили управниците на този свят, защото са смятали, че в него има магическа сила, а някои са създали и филми за него! Ковчегът на завета, скрит от очите на хората векове наред в тайнствената пещера точно под кръста! Поръсването на ковчега означава примирение на човеците с Бога. Означава отворена врата на спасение за всеки един, който повярва в Единородния Божий Син, Господ Исус Христос! Осъзнаваме ли това? Можем ли да пристъпим напред и да паднем на колене, облети в сълзи, за тази толкова велика милост и за тази толкова велика прошка? Ако се смирим, покаем за греховете си и повярваме в Божия Син, ще получим нещо неизразимо с думи: опрощение, мир, вечен живот и вечно общение с Този, Който докрай ни възлюби... Думите не стигат, за да изразим благодарността си за тази жертва. Вечността ще ни се стори само миг, за да изразим хвалението и поклонението си пред Този, Който пожертва Себе Си, за да имаме ние вечен живот... Заслужава си посвещението ни още в този свят, за да стоим далеч от греха и покварата на този свят. Заслужава си да живеем за Него...
ДЯВОЛЪТ ИСКА ДА ТЕ УБИЕ


Отворих очи… Пред мен зееше огромна пропаст... Само след секунда, колата можеше да се търкаля като кибритена кутийка, надолу към бучащата река… И тогава… Това, което ще ви разкажа първо, се случи преди няколко години. Телефонът звънеше упорито… От Пловдив се обаждаше мой приятел. В гласът му имаше притеснение: „Дяволът иска да те убие… Господ ми говори, за да се молим за теб и семейството ти…” Харесва ми спортното каране на кола, но правя това само, когато съм самичък. Обичам високите скорости. Спомням си веднъж с „Москвича”, който имахме, как пропътувах разстоянието от 200 км. - София до Девин - само за 2 часа и 20 минути. Обаче, след това предупреждение от моя приятел, близо месец карах колата много смирено и внимателно, и се взирах на всеки завой. И слава на Бога, нищо лошо не се случи. Атаката дойде оттам, откъдето никак не я очаквахме… Събрахме се около десет човека и излизахме много дни подред в планината, за да съберем дърва за зимата на две семейства от църквата, и с моето семейство – три. Имахме разрешително за дървата, купихме храна и всеки ден с микробуса пътувахме до определеното място. Ние, мъжете, се катерехме по стръмния склон и прехвърляхме надолу отрязаните дърва, а жените ги подреждаха край горския път. Беше и задружно и вълнуващо. Тези, които разбираха от гъби, не пропускаха нито една…, така че съчетавахме полезното с приятното. Този ден беше както другите дни, топъл и слънчев. Някой се шегуваше, смеехме се… Край пътя, отстрани, където беше прорязана планината, бяха нападали камъни и приличаха на остри брадви, насочени с остриетата си нагоре. Тежко и горко ти, ако се спънеш и паднеш върху тях… В това време другите мъже се изкачваха по тясната пътека и аз се оказах последен. Жените ни наблюдаваха как се катерим нагоре. Пътеката минаваше по края на скосения участък и после се губеше навътре в гората. Побързах, за да стигна другите и погледнах от високото към останалите долу, където те все още гледаха към нас. В този момент почвата под единия ми крак пропадна. Тялото ми се наклони, опитах се да се задържа, но безуспешно и от четири метра височина с главата надолу се насочих върху нападалите камъни. Несъзнателно съм протегнал ръце, после тялото ми като огромен чувал с картофи се стовари върху земята. Мъжете чуха тъпия шум от падането и се върнаха обратно. Всички ме наобиколиха… „Как си?!” Отговорих, че съм добре. Раздвижих единия крак, после другия. Истинско чудо… Само тънка струя кръв потече от главата ми. Оказа се, че един от тези каменни зъбери е разпорил повърхностно няколко сантиметра от кожата на главата ми. Ударът е бил поет от ръцете ми и съм бил на косъм, главата ми да бъде разцепена. По-късно осъзнах, че сигурно това беше опитът на дявола да ме убие. В болницата ме прегледаха, направиха снимки, но нямаше никакво счупване. Неприятното беше само, че ми шиха кожата на главата без упойка. Особено когато издърпваха конците… Това чувство не може да се опише. Очакваха, че кръвното ми поради сътресението ще бъде високо, но то беше съвсем нормално. Дори се опитвах да се шегувам… Когато съм споделял този случай с вярващи, много от тях са казвали, че се молят за нас и за всички, които са на предната линия. Ще ви разкажа и за още един опит на Сатана да ме убие. Това беше в началото, когато започнахме мисионерската работа в Родопите. Бяхме събрали екип от ентусиасти. С „Москвича” обикаляхме различни села. Почти всеки ден бяхме някъде. Соня, младо момиче, ни беше готвачка. Един ден на вратата се позвъни. Отвън стоеше млад мъж. Молеше да го прием да живее при нас в Дома. Разказа, че е от Девин и че има проблеми с алкохола. „Когато се напия, започвам да крада… Поради тази причина бях в затвора, където ни проповядваха Енчо и Таня. Когато ги видях тук в Девин, си казах, че те ще ми помогнат…” Взехме го при нас. После приехме и друг човек със същите проблеми. Хора в района, които са били в затвора, чуха за новата църква и започнаха да идват на богослуженията ни. По-сериозните от тях започнахме да изпращаме в Библейското училище в Разлог, за да ги подготвим за мисионерска работа. Над десет души минаха обучение през Библейското училище. Описахме някои от случаите с освободените от алкохола в списанието „Братска любов”. Много хора са прочели свидетелствата и от София започнаха да ни се обаждат, за да приемем хора зависими и от наркотици. Обикновено в специализираните домове за такива случаи се достига рехабилитация до 6-7%. Бяхме чели, че в Швеция християните са достигнали възстановяване на хора, зависими от алкохол и наркотици, до 60-70%. За кратко време Домът се напълни с такива случаи. За всеки един от тях вярвахме, че Бог може напълно да ги освободи и възстанови, ако приемат с цяло сърце Господ за свой Спасител. Един ден пристигнаха в Дома двама младежи. Единият каза: „Видях на една скамейка това момиче силно дрогирано. Казах й, че има Един, Който може да й помогне. Тя се съгласи да я доведа при вас, за да се молите за нея за освобождение.” Ние се съгласихме. Бяха дни на молитва и борба. Абстиненцията е нещо ужасно, но Маргарита се справи чудесно. Беше освободена и новородена в Господа. Един ден, един от младежите на лечение при нас си поиска хапчетата от Юлия, управителката на Дома. Тя отказа. Тогава, той грабва големия кухненски нож и започва да пристъпва към нея. Тези, които са били зад него, се изнизват един по един през вратата. Срещу младежа остава само Юлия. С замъглен поглед той издига ножа високо.  Юлия изкрещява: „В името на Господ Исус, хвърли ножа!” Младежът се разтреперва, изпуска ножа и изведнъж осъзнава, какво е можело да направи. За да снабдяваме целия дом с храна пътувах често до Пловдив. В края на зимата през 1996 г. се прибирах късно вечерта с микробуса. Карах внимателно, защото можеше да има заледени участъци. След Михалково, преди отклонението за Лясково, пътят се спуща надолу. Този участък е един от най-опасните, защото няма мантинела отстрана на язовира. Ако паднеш в него, вероятно ще те водят за безследно изчезнал заедно с колата. Стената на язовира е висока повече от 140 метра. След остър завой излизам на опасния участък и с ужас виждам, че целият път е заледен и отразява светлината на фаровете с феерична светлина. Беше късно да използвам спирачки. Колата веднага поднесе и тръгна към пропастта, направо в язовира. В този момент дяволът ми прожектира ужасна картина. Видях себе си целия окървавен, а буса - ужасно смачкан. Успях да извикам: „Неее! В името на Исус, нито аз, нито автобуса ще пострадат”. Преди колата да излезе от платното, някаква невидима сила я отклони, но сега започнахме да се плъзгаме към отвесната скала отляво на платното. Отново невидима сила я върна в средата на пътя. И така се плъзгахме до края на заледения участък. Започнах да благодаря на Бога за Неговата чудна милост и защита. Беше около 9 часа вечерта. Прибрах се благополучно в Девин и позвъних на вратата. Излезе Соня, за да ми отвори. „Енчо, какво се е случило, кажи ми?” Попитах изненадан, защо ме пита по този начин. Тогава тя ми разказа следното: „Бях си легнала, когато чух ясно: „Стани и се моли за Енчо!“ Казах: „Господи, аз всеки ден се моля за него.“ Гласът отново повтори властно: „Стани и се моли!“ Уплашена и разтреперана, скочих веднага и коленичих пред леглото. Започнах да се моля за благополучното ти прибиране в Девин.” Попитах я в колко часа стана това и тя ми отговори, че е било около 9. Тогава й разказах за премеждието ми на заледения участък и заедно прославихме Бога за чудната Му закрила. Дяволът искаше да спре това, което започнахме в Родопите, като ме убие. Но ние знаем за великата защита, която Бог има за нас. Той изпраща ангелите Си, за да ни пазят в различните ситуации, за да може да извършим волята Му, да достигаме недостигнатите от Божието слово, и да разрушаваме делата на дявола.  По-късно дяволът отново се опита да ме убие, но без успех. Връщах се от Анталия, където всяка година се организират групи за празненствата в Турция свързани със св. Николас. По-голямата част от хората са от художествени състави и деца изпълняващи народни песни. Обикновено, с християните, които пътуват с нас, организираме всяка сутрин от 6 до 8 ч., молитва за Турция, след това провеждаме семинар за последните времена и вечер от 8-10 ч. провеждаме евангелизационни служби. Спомням си как преди три години, когато бяхме заедно с брат Илия Миланов, 34 души от тези, които пътуваха с нас, приеха Исус за свой Спасител. Една жена от Анталия, туркиня, която е живяла в България, също прие Исус за свой Спасител. През тази година между християните бяхме пет души пастори и един проповедник на Божието слово в затворите. Зарадвах се много, че ще имаме сериозни помощници, но четиримата пастори, които бяха със семействата си, ми отказаха. Разбирах ги много добре. Те бяха дошли на почивка, уморени от пасторската работа. И наистина, често пъти пасторите са като големи кофи за отпадъци и много от вярващите идват да споделят всичките негативи в живота си, като очакват, че те могат да решат проблемите им. Най-великото нещо, което една църква би могла да направи за своя пастор, е да го изпрати на мисионерство. Там той ще види нуждата на нивата Божия със собствените си очи и ще се върне нов човек. Братя, молете се за пасторите си, издигайте ги пред Бога и изпратете ги за известно време на мисионерското поле. И така, от близо 20 души християни, се отзоваха само 6-7, които идваха на молитвата сутрин. Първата евангелизационна вечер четири души от поканените бяха докоснати от Божието слово и Еди, пламенен проповедник в затворите, ги води в молитва на покаяние. Двама турци се заинтересуваха от Библията и ние им подарихме по един Инджил. Те много се зарадваха за подаръка. Единият от тях започна веднага да го чете и на другия ден имаше много въпроси към нас. Молим се тези семена, които бяха посяти в тези двама мъже, да поникнат и да дадат плод. В едно от градчетата близо до Анталия открихме вярващи християни. Те ни казаха, че били към 30 души и се събирали заедно да четат от Инджила – Божието слово. Споделиха, че вярват в Исус, и че Той бил и техен Спасител. Това много ни докосна. „Господи, ще спасиш ли Турция? Ще изпратиш ли работници и на тази нива?” Знам, че Господ вече го прави. Затова молете се за много работници на това огромно поле. Дойде време да се връщаме в България. Пътувахме цял един ден и цяла една нощ без прекъсване – 1200 км. Бяхме уморени, но доволни. Недоволен, вероятно, беше само неприятелят, защото бяхме посели много добри семена на нивата в Турция и се молехме те да дадат плод. На мен ми предстояха още близо 300 км, за да се прибера в Девин. На магистралата за Пловдив се усетих, че съм задрямал на кормилото. Отворих очите си и в първия момент се попитах, къде съм. Видях се, как държа кормилото с двете ръце, стрелката на километража беше заковала на 130, а моторът приспивно пееше. Движех се по средното платно. Помислих си, колко лесно се пътува по широкия път на света и как всичко те предразполага към унасяне, заспиване и безразличие към опасностите, които могат да те доведат до загиване. Реших, че повече няма да продължавам така и на първата бензиностанция близо до Пловдив спрях и наплисках лицето си със студена вода. След като се освежих, продължих пътя си. Стигнах благополучно в Пловдив и след това продължих за Девин. След няколко километра в дефилето излязох от гъстата мъгла, която се стелеше долу в равнината. Най-после бях в Родопите, далеч от неприятната мъгла и окъпан от изобилна слънчева светлина, която заливаше всичко наоколо. Обичам Родопите. Моля се и искам Божията светлина така да залее тези места на духовен мрак и тъмнина. Но за това са нужни много Божии работници, които да занесат тази светлина във всяко селище. Моля се Бог да изпрати работници на нивата Си. Наближавах Девин. Тук е различно от магистралата. Там само стискаш кормилото и натискаш педала. А тук непрекъснато си на щрек, и въртиш кормилото ту на ляво, ту на дясно. Имаш чувството, че това е безкрайно. Казах си, тук няма опасност да заспиш, както на широкия път на магистралата. Но, това се случи. На един ляв завой съм се унесъл за малко и съм задрямал, и това можеше да бъде фатално. Чух неприятен шум от стъргане по колата от храстите край пътя. Отворих очи… Пред мен зееше огромната пропаст... Само след секунда, колата можеше да се търкаля като кибритена кутийка към бучащата долу река… И тогава… Реагирах светкавично. Ако бях закъснял само секунда, щях да полетя в 50-метровата пропаст на дефилето. Двете десни гуми бяха извън асфалта, а завоят беше ляв. Как колата се изкачи на асфалта и застана напряко на пътя, не разбрах, но за мен беше чудо. В следващата секунда трябваше да се ударя в скалите в ляво, но реагирах веднага с обратен волан и успях да спра колата. Отидох да огледам мястото на произшествието и тръпки ме побиха. Видях следите на двете десни гуми в наклонената част на насипа извън асфалта на пътя. Видях и пропастта пред себе си. При такава височина трудно може да се оцелее. Осъзнах, че това е изцяло чудо от Господа. Вярвам, че ангелите върнаха колата на платното. Искам да ви споделя и още нещо. Половин час преди инцидента, бях подбуден от Святия Дух да се моля с молитвата на Явис в 1 Лет.4:9-10. И Явис призова Израелския Бог, като каза: Дано действително ме благословиш и дано разшириш пределите ми, и ръката Ти да бъде с мен, и да ме пазиш от зло, за да нямам скръб! И Бог му даде това, което поиска. С тази молитва продължих доста време и повтарях отново и отново: Ръката Ти да бъде с мен, и да ме пазиш от зло. И тогава Сатана се опита да ме убие, но Господ беше в тази ситуация и я превърна в чудо. Дяволът отново загуби, както е загубил и цялата битка. Исус е Победителят. Нека цялата слава принадлежи на Господа.
    (Следва продължение)  



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: monbon245
Категория: Други
Прочетен: 1446526
Постинги: 2442
Коментари: 24
Гласове: 1695
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031